AZ ÚJ GT-R
IKERTURBÓS MOTOR
A GT-R díjnyertes 3,8 literes, V6-os, 24 szelepes ikerturbófeltöltős motorja az egyes hengerek saját gyújtásvezérlésének és turbófeltöltők megnövelt nyomásának köszönhetően most már 570 LE-t képes leadni 6800-as fordulatszámon 637 Nm nyomaték mellett, ami 20 LE-s és 5 Nm-es növekedést jelent.
A motor minden hengersorához egy-egy IHI turbófeltöltő csatlakozik. A kipufogócsonk és a turbófeltöltő egyetlen egységbe integrálásának köszönhetően optimális egyensúly jön létre a beszívott levegő és a kibocsátott kipufogógáz mennyisége között. A hatékonyabb hűtést nagyobb köztes hűtő biztosítja. Az egyenletesen felépülő nyomaték érdekében a „turbólyuk” elkerülését precíziós elektronikus vezérlés segíti.
ALVÁZ
A vezető által állítható, speciális Bilstein DampTronic lengéscsillapító-rendszer magas szintű vezérlést kínál a különböző helyzetekben. 2017-re a rendszer továbbfejlesztették a kényelmes utazást biztosító Komfort móddal és a jobb kormány-visszajelzést nyújtó R móddal.
A GT-R a versenysport néhány legkiválóbb ötletét alkalmazza. A 6 dugattyús első és a 4 dugattyús hátsó féknyereg egyetlen tömb alumíniumból készül annak érdekében, hogy rendkívül merev és könnyű legyen. A keresztfuratú féktárcsák rombuszalakú szellőzőbordákat tartalmaz, míg a teljesen úszó féktárcsa lehetővé teszi, hogy a külső tárcsa eltávolodjon a kerékagytól, ami csökkenti a rotor deformálódási hajlamát.
AERODINAMIKA
Karosszéria alatti aerodinamika: Az átlagos autó hajtáslánca látszik az autó alján, körbejárják a légáramlatok, ami felhajtóerőt hoz létre, és lelassítja a járművet. A Nissan GT-R természetesen nem átlagos autó. A karosszéria alsó részét kompozit panelek burkolják, sík aerodinamikai felületet hozva létre.
Azok a nagy spoilerek, légbeömlők és szellőzők nem pusztán azért vannak ott, mert jól néznek ki – mindegyiknek fontos funkciója van. A spoiler leszorítóerőt hoz létre. A légterelőn látható barázdák és a hátsó lökhárítón lévő nyílások a légáramlást a jármű hátulja felé terelik. Az első sárvédők mögötti nyílások hűtik a fékeket, és még több lefelé irányuló erőt hoznak létre, a motorháztetőn található légbeömlők és a hűtőrács pedig a motor hűtését segítik elő.
Az autó elején a sík alvázburkolat felgyorsítja és a fékekhez tereli a levegőt, lehűtve azokat. Hátul egy szénszálas diffúzor töri meg és lassítja vissza a felgyorsított levegőt, így szívóhatást hoz létre, ami az úthoz tapasztja a Nissan GT-R-t.
ÖSSZKERÉKHAJTÁS
MENETDINAMIKAI RENDSZER 3 ÜZEMMÓDDAL
KÉRDÉSED VAN? SEGÍTÜNK! info@nissancentrum.hu | elérhetőségeink