Blog
OSLO, Norvégia (2017. október 2.) – A Nissan, a világ vezető elektromosautó-gyártója ma bejelentette hosszabb hatótávolságú zéró emissziós furgonját, amely minden eddiginél nagyobb távolság megtételére lesz képes egyetlen feltöltéssel.

A 100%-ban elektromos e-NV200 új 40 kWh-s akkumulátora 60%-kal megnövelt hatótávolságának köszönhetően akár 280 km megtételére is képes a NEDC szerint. Teszi mindezt az akkumulátor méretének vagy súlyának növekedése nélkül, tehát az ügyfeleknek nem kell kompromisszumot kötniük a raktérkapacitás vagy terhelhetőség terén. Döntő fontosságú, hogy a furgon lehetővé teszi a vállalatok és hivatásos járművezetők számára, hogy az utolsó kilométereken a szállítás 100%-ban elektromos gépjárművel történjen. A vezetők több mint 100 km-rel nagyobb távolságot tudnak megtenni egyetlen feltöltéssel, ezáltal a Nissan e-NV200 lefedi az európai kishaszongépjárművet használók 40%-ának napi szükségletét.
Az új 40kWh-s e-NV200 ma mutatkozik be a Nissan Futures 3.0 rendezvényen, az Európa 2019-es Zöld Fővárosának választott norvégiai Oslóban. A furgon nemcsak a vállalati ügyfeleket segíti környezetvédelmi elkötelezettségük növelésében, hanem az egyik legfőbb pillért jelenti a Nissan vállalásának megvalósításában, hogy csökkentse a városközpontokban a hivatásos járművezetők által végzett szállítások és/vagy átvételek által okozott CO2-kibocsátás mértékét.
Gareth Dunsmore, a Nissan Europe elektromos járművekért felelős vezetője így nyilatkozott: „Hosszabb hatótávolsága és kiváló raktérkapacitása révén az új 40 Kwh-s e-NV200 a tökéletes utolsó kilométeres szállítási megoldás a városi szállításokhoz és átvételekhez. A vállalati szállítások/átvételek és hivatásos járművezetők jelentős hatással vannak a levegőminőségre és forgalmi torlódásokra, különösen a városközpontokban. Az általuk okozott CO2-kibocsátás szintjének csökkentése a fenntarthatóbb jövő megvalósításának létfontosságú eleme.”
Hozzátette még: „Az egyre inkább elektromossá váló világban újra kell gondolnunk szinte mindent, amit a vezetésről, az ingázásról és életünk energiaellátásáról tudunk. Az élhető jövő kialakítása érdekében teljesen elektromos ökoszisztémát kell létrehoznunk, amely révén a modern élet mindenkinek tisztább, biztonságosabb és összekapcsoltabb lehet. Az ökoszisztéma szívében az új e-NV200 modellhez hasonló intelligensebb, jobb, 100%-ban elektromos járművek állnak – most és a jövő generációi számára egyaránt.”
Az új 40 kWh-s e-NV200 2017 végétől megvásárolható.
MŰSZAKI JELLEMZŐK
| Változatok | Furgon/Kombi/Evalia |
| Karosszériaváltozatok | 4 vagy 5 ajtó |
| Ülések száma | 2/5/7 ülés |
| Motor | |
| Elektromos Motor típusa | AC szinkron |
| Max. motorteljesítmény 1) | 80 kw/109 LE |
| Max. nyomaték | 254 Nm |
| Max. ford./perc | 10 500 |
| Energiaforrás | Elektromos áram |
| Elektromos Motor típusa | AC szinkron |
| Max. motorteljesítmény 1) | 80 kw/109 LE |
| Max. nyomaték | 254 Nm |
| Max. ford./perc | 10 500 |
| Akkumulátor | |
| Típus | Laminált lítium-ion |
| Feszültség | Névleges feszültség: 360 V |
| Kapacitás | 40 kWh |
| Cellák száma | 192 |
| Akkumulátortöltés | 6,6 kW |
| Akkumulátor töltési ideje | 21,5 ó (háztartási) / 7,5 ó (fali töltő, 32 A) / 40 perc (80% - villámtöltő) |
| Töltő | |
| Fedélzeti töltő | 6,6 kW |
| Villámtöltő | 50 kw |
| Alváz | |
| Felfüggesztés elöl | Független Mac Pherson rugóstag |
| Felfüggesztés hátul | Torziós tengely laprugóval |
| Kormánymű | Elektromos szervokormány |
| Fékezést segítő rendszer | Elektro-hidrosztatikus működtető |
| Keréktárcsa mérete | 15" |
| Gumiabroncsok mérete | 185/65/R15 |
| Min. fordulókör (faltól falig) | 11,1 m |
| Min. fordulókör (padkák között) | 10,6 m |
| Teljesítmény | |
| Elektromos fogyasztás | 165 Wh/km |
| Hatótávolság (NEDC) | 280 km |
| CO2-kibocsátás (vegyes használatban) | 0 g |
| Végsebesség | 123 km/h |
| Célgyorsulás 0–100 km/h | 14 mp. |
| Tömeg | (kg) |
| Jármű megengedett összsúlya (PTW) | 2250 |
| Menetkész tömeg | 1556 |
| Legnagyobb hasznos teher | 694 |
| Megengedett legnagyobb tengelyterhelés (PTW) elöl | 1058 |
| Megengedett legnagyobb tengelyterhelés (PTW) hátul | 1192 |
| Legnagyobb megengedett tengelyterhelés (PAW) elöl | 1180 |
| Legnagyobb megengedett tengelyterhelés (PAW) hátul | 1200 |
| Max. vontatható tömeg | 430 |
| Max. megengedett vertikális erő a vonófejgömbön | 75 |
| Max. tetőterhelés | 100 |
| Méretek | |
| Hosszúság | 4560 mm |
| Szélesség tükrökkel | 2011 mm |
| Szélesség tükrök nélkül | 1755 mm |
| Magasság (terheletlen) | 1858 mm |
| Tengelytáv | 2725 mm |
| Túlnyúlás elöl | 985 mm |
| Túlnyúlás hátul | 850 mm |
| Nyomtáv | 1530 mm |
| Szabad magasság (terheletlen) | 153,4 mm |
| Raktér Méretek | |
| Legnagyobb hosszúság | 2040 mm |
| Legnagyobb szélesség | 1500 mm |
| Legnagyobb magasság | 1358 mm |
| Legkisebb szélesség a kerékívek között | 1220 mm |
| Raktérpadló magassága (terheletlen) | 532,5 mm |
| Raktérkapacitás (max) | 4,2 m3 |